söndag 14 september 2008

En månad..

Ja i tisdags så firade vi alltså en månad som par. Jag visste att Henrik hade något på gång och han skulle hämta mig på jobbet. Han tog mig på bio. Mamma Mia som han visste att jag ville se... Tyvärr lite för fjollig även för min smak så gissa då hur Henrik led ;) Men den tog sig mot slutet... Kvällen "firades" sedan med trerätters och vi gjorde en lite tårta alla bröllopstårtsbakelserna för att smaka misslyckandet med chokladpudding på ;) Hela middagen var väl en flopp egentligen och tog all energi genom att laga maten. Nästa gång vi firar nåt så blir det nog take away och bara umgås istället för att stressa för att få ihop menyn ;)

I övrigt har det varit en tung vecka på jobbet. Henriks monsterförkylning förra veckan tar även på mig men om förkylningen aldrig "bröt" ut så har jag känt mig dålig i 2 veckor nu. Usch. Överväger att gå hem sjuk varje dag men tvingar mig att stanna.. Annars har jag och Sun Ok varit på två vattengympepass denna vecka mer om det kan läsas på http://mijjan.blogspot.com. Skönt att röra på sig. Iaf när det är gratis som denna "Hälsavecka" i bollnäs kommun..

I helgen åkte vi till Henriks brors familj och har varit där fram tills idag. Vi åkte med Henriks föräldrar och tyvärr har jag varit smådålig och trött hela tiden så jag har mest legat och läst. Igår var vi på Saltå Kvarn där Henriks svägerska jobbar så nu är skafferiet fyllt med nyttigheter. Får se om vi lär oss tillaga dem också ;) Annars en väldigt trevlig helg. Lånade en bok "Den hemliga kocken" som varmt rekommenderas! Handlar om allt skit som finns i maten vi köper, alla hel- och halfabrikat fulla av smak, färg och andra skadliga ämnen som vi gladeligen proppar i oss... Intressant hur falsk marknadsföring det finns, inte minst på bröd och kött...

För övrigt. London är nog instället. Var ju ingen förlust när det gäller biljetterna då de var så billiga men boende, mat och aktiviteter drar iväg mer än vi har råd med nu så vi blir nog hemma. Troligen åker vi och bor en natt i stockholm istället och går på musikal eller opera i mitten på oktober..

För övrigt är vi, som alltid trötta... :)

Inga kommentarer: