onsdag 9 april 2008

4 månader kvar... Idag!!! (+ STOR nyhet )


Idag är det 4 månader kvar tills jag blir Maria Herza.. Kan ni fatta vad jag längtar????? :)

Ja här är en STOR nyhet... Förra veckan så fick jag nys om att Bollnäs bostäder hade en lägenhet till uthyrning i ett område som jag alltid velat bo i. Känns verkligen inte som lägenhet utan som litet hus.. Så vi bokade oss både Henrik och jag. Trodde Henrik skulle ha längre kötid eftersom han varit med i deras register men men... Igår gick ansökningstiden ut och idag ringde jag. Av 30 sökande är jag etta!!!! :D Är så sjukt lycklig att jag inte kan stå på benen! Visst är den ganska liten men vi behöver inte så stort. Planerar ju ändå inte att bo i bollnäs så länge ;) Är cykelavstånd till allt i hela stan, nära min buss till jobbet.. :) Precis vid en sjö som vi kan jogga runt.. Behöver jag säga mer???? :) Och otroligt billig! Hur ofta får man tag på en två nästan till samma pris som en etta i ett sånt område??? :) Så... Enda orosmolnet är att vi får flytta in 1 juli och måste därför betala två hyror som vi inte bor där, innan bröllopet.. Men men.. Det får det vara värt! ÅH!!! :D Längtar! Hoppas Henrik är lika exalterad som mig!!! :D Men det tror jag :) Bara inget strular nu... Vill vill vill bo där :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar jätte fint!! Dit kommer vi gärna och hälsar på! =) Men inte ska ni väl flytta ifrån Bollnäs!? Nu när jag och Erik flyttar dit. Iiicke då! Men om det är på landet du menar, i närheten av Bollnäs, så...okej då! ;p
Jag och Erik ska kolla på ett radhus i Bergsveden på fredag. Blir spännande!! =)
Kram Elinor*

T D sa...

Men gud så mysigt det ser ut! Finns de där lägenheterna i Bollnäs alltså!? Det har jag helt missat! Vart är det området??? Det verkar ju onekligen kanon!

Anonym sa...

Japp detta område FINNS i bollnäs och det är typ omöjligt att få plats i köerna ;) Så det är ett under typ. Väldigt små lägenheter iofs men men :) Mycket mysigt :)och sjukt billigt ;)