söndag 13 april 2008

Tittat på lägenheten :)

Ja.. Sedan sist så har jag gjort armandet jag ska ha på mig, halsbandet och sytt ena slöjan. Blev inte riktigt nöjd med den men vi får väl hoppas ingen ser sömmarna ;) Kanske kommer sy om den. Har ju en hel del tyg över men det tog ju iaf 2-3 timmar så får se om jag orkar göra om det :P

Idag ska vi titta på stället vi ska "fira" bröllopsnatten. Henrik tycker det låter konstigt att säga "fira" bröllopsnatt och tycker det är lite smått genant att ringa runt och fråga om det är ledigt för "bröllopsnattsfirande".. Haha... Han är för söt :)

Igår var vi alltså och tittade på lägenheten.. För att vara 50,7 kvadrat måste jag säga att det var lyckad planlösning för det märktes inte att det var en "liten" lägenhet. Den var klockren planlösning. Toaletten var inte heller lika liten som man var rädd för när man sett ritningen.. :) Det behöver dock tapetserar överallt och nya golv iaf i sovrummet (är från 1984) och gärna även i köket. När man går upp till vår lägenhet har vi ju en egen trapp, vilken inte heller var så jättefräsch. Får se hur medgörliga de är på Bollnäs Bostader. Jag skulle gärna byta ut även mattan i trappan.. Vi har också en vind, på säkert 25-30 kvadrat så även om vi åker utomlands och hyr ut i andra hand så kan vi ha alla våra saker där uppe :) KLOCKRENT! Så har vi ett förråd i källaren, tvättstugan är i samma hus så vi behöver inte gå ut. (Henrik är lyrisk eftersom han är tvättaren i förhållandet).. Hihi...

Så Henrik var lite smått i exstas igår.. Till skillnad från mig eftersom jag tyckte det var lite schabbigt där men nu när jag fått smälta lite och även fantiserat om nya vägger och golv är även jag mycket glad :) Är en gåva från ovan!

Så :) Det var nog allt för den här gången!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi...va du skriver på dialekt ;P eller blire bara så eftersom du är så sjukt snabb på att skriva?!?!!?
Va gött att ni har hittat en sådan perfekt lägenhet! Vill ni inte ha den så LOVA att jag får den!! =)
Vi läre väl försöka träffas snart! Sköt om er! pussen

Anonym sa...

Snart kommer jag till hälsingland!! =)
Läs min blogg...
Kram Elinor*
www.hustruask.blogg.se