måndag 2 juni 2008

68 dagar,,, :)

Ja.. Dags att skriva igen då :) Henrik tycker jag skriver för mycket (tycker inte jag ;) )så jag försöker att få iaf en vecka mellan inläggen... Så vad har hänt sedan sist. Vi har mer eller mindre gjort klart vigselprogrammet, iaf designmässigt. Svårt det där när man har gjort ett ogenomtänkt inbjudningskort så ska man matcha det sen :P Men hur som helst.. Känner mig jättenöjd just nu med vigselprogrammet. Ska bara komma på vilket utgångs och ingångsmarch vi ska använda.. Vi har lite delade meningar där och tro det eller ej Henrik är för ovanlighetens skull den mest tradionella av oss :)

I helgen har vi dykt (medan alla andra solade i 30 graders värme så hade vi tjocka dräkter på oss och massa tyngder på ryggen så man lackade svett utan att bli solbränd). Vi bestämde oss till slut för att ta dykcertet i Sverige för att få en bättre utbildning och en lokal kontakt så kanske det lättare blir av att hålla dykningen uppe. Och så kan vi njuta och göra dykutflykter på bröllopsresan istället för att behöva ägna massa tid åt att läsa en 300 sidorsbok, se filmer m.m. Nu kan vi plumsa i direkt. Skrev provet igår och henrik hade nästan full pott! Han hade 48 av 50. Jag hade "bara" 45. Så det kändes ju bra. Vi klarade oss med bravur båda två. Vår dyklärare säger att det ser väldigt bra ut med själva dykningen också så förhoppningsvis har vi dykcertifikat i Midsommar!
Kan ju tillägga att vi blivit mer eller mindre rånade på att köpa fenor, skor, snorkel och cyklop!! :P Var tvungna att köpa det (eller ja vi ville ju hade det också men det kostade MASSA pengar!)... Snyft..

Den här veckan är uppbokad.. Som alltid! Orkar inte med tempot snart... Ikväll ska vi till banken, sen träffa två av värdarna, ta lite foton och så där. Onsdag tar bestman Joel student! Hoppas verkligen att hans present hinner komma! Och sedan på torsdag ska vi söder ut till Örebro och ha vigselsamtal med förättaren, träffa Henrik och Ullis sedan familjen Herza.. Pust :)

I lördags var jag hem till Marre med nödproviant eftersom hon hade sån tandvärk så hon inte kunde äta :P Vi tittade på en film, åt godis tills jag mådde riktigt illa och sen hem och plugga dykning.. Igår var vi helt slut både jag och Henrik och kollade på film (samma film som jag och marre kollade på). Åt även då godis tills jag mådde illa... Måste nog sluta med godis., behövs inte många bitar allså.. Stupade i säng vid klockan 9. Dykningen tar mer på krafterna än man tror!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hör och häpna!! Min blogg är skriven...=)

För övrigt så stiger spänningen i kroppen i mig å era vägnar! Hihi... Vilken häftigt dag ni planerar för lixom. Å hur bra kommer den inte att va då!? Var i Arbrå kyrka idag för Johannas avslutning...jätte fin kyrka! Blir perfa! Om ni nu inte ska ha vigseln utomhus...blir nog suveränt det med! =)
/Elli*

Anonym sa...

Dags för godisförbud??? Mor och Far