tisdag 27 maj 2008

Hektiskt... Men bara 74 dagar kvar!! :)


Ja.. Då var väl sommaren här då! Förhoppningsvis! (Ser du Elinor att du insperarade till den här bilden? :) Sommar... Hektiskt är det också! Igår fyllde pappa år och vi överraskade med en hurtigruttenresa. Våra föräldrar har pratat om denna hurtigrutt så länge vi kan minnas men de kommer ju aldrig iväg på något roligt så nu tog vi saken i egna händer och bokade åt honom. Blir nog bra... För oss alla att de åker iväg 1,5 vecka innan bröllopet :) Ps.. De kommer ju tillbaka innan det är dags ;)

Så i söndagskväll så bakades det allstå tårtor igen.. Hade lite problem att få det bra med den här "sugerpasten" jag använder istället för marsipan. Den spricker lätt om man kavlar tunt - och som mina keramikvänner vet så kavlar jag alltid tunt :) Den andra gick bättre... Tänkte att den här gången så skulle jag ha lite grädde under sugerpasten så den skulle sitta bättre men det var nog inte så bra. Ena tårtan hade typ "smält" lite så det får man inte göra men man lär så länge man lever :) Tycker verkligen om den där choklad/citronfyllda tårtan!

Hur som helst.. Fullt program framöver. Franskaprov torsdag och fredag, ska på kurs med henrik lördag söndag och sedan nästa onsdag student (hoppas presenterna kommer!!!) och torsdag åker vi till Örebro för att träffa Annika& Stefan och förhoppningsvis Henrik och Ullis (har inte hört nåt från dem än). Ska även träffa prällen och sedan bär det av till Familjen Herza i Uttran (Henriks brors familj). Så vi skyndar på.. Vet inte riktigt när man ska få tid för lite lugn och ro men det kommar kanske... :) Helgen efter det är det keramikkurs, Henrik fyller år, sen midsommar (vill sova ut!). Sen är det Bröllop i norge och ja.. Ni förstår.. Hektiskt :( Men samtidigt mycket roligt...

Har fått tag på en present till Henriks födelsedag nu! Känner mig SÅÅÅÅÅ nöjd med den. Tror han kommer älska den också :)

Ska försöka ta mig i kragen nu!

Take care!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Asså HJÄLP va du e GRYM! Ja säger d igen...HJÄLP VA DU E GRYM!!!
Om du inte har ngt planerat den 23 mars år 2012 så vill ja GÄRNA att du bakar lite tårtor t min 30-års dag ;P

Klart jag fick mailet från henke me låtarna...men d lät så himla konstigt så ja kan inte träna me dom...plus ja tror inte dom blivit ngt sänkta...eller om dom blivit d så känns den engelska fortfarande hög...men aja...vi kanske borde träffas me Urban å kirra en riktig istället? För visst kan han spela in? PUSS

Mijja&Henke sa...

Absolut :) Datum inbokat :) Efter hjälpen till vårt bröllop blir jag i evig tacksamhetsskuld! :)

Ang tårtorna.. Tror du kunde gjort samma tårtor faktiskt.. Ganska rolig nyfunnen hobby... :) Risk att man kommer gå upp i vikt till bröllopet bara.. Haha

Anonym sa...

hahaha...va bra...då vet ja va ja har å inkassera framöver ;P
Asså nää...aldrig i närheten på så grymt fina tårtor!!
hehe...ja...tårtor lägger sig fint runt hullet...men du e ju så diciplinerad så du springer säkert bort d direkt ;P

rebecka. sa...

Så kul att læsa bloggen igen. Var ett litet tag sen.

Snart gifter du dig. Ooh, så kul! Fin klænning också!

Skulle va hærligt att træffa dig nångång. Jag har sagt att jag ska hem igen i slutet av juli. Hua. Jag vet inte om det ær rætt eller inte. Men ett beslut måste man ju ta.

En stor kram från beckelibecka