onsdag 21 maj 2008

Tårtkalas :)

Idag fyller jag år! Men så känns det inte riktigt.. Gick upp 5 imorse så familjen hann inte komma in.. Eller de orkade inte upp.. Helt förståligt.. Knappt jag orkar och då är jag van! Igår bakade jag tårtor, var väl egentligen det jag ville visa upp. :) Tog tre timmar men då är det inräknat en rast och en snabbis till affären. Har länge varit nyfiken på att prova jobba med sockerpasta och jag blev riktigt nöjd faktiskt :) Ironiskt nog blev den mindre exklusiva jobbtårtan finare. Den hängde med på cykeln till jobbet imorse och den var jättegod tyckte jag faktiskt.. Citron och chokladmousse. Mums. Lite klurigt att göra blommorna då jag endast hade en kökskniv att skuptera med men det gick ju det också :)

Det här är ju en bröllopsblogg men vi har lagt bröllopet lite på is. Men men. Vigseln börjar ta form. Svårast är ingångs och utgångsmarch. Henrik röstar för Rysslandsnationalssång.. Nja :)Nog för att vi vill ha lite otippade sånger men inte riktigt SÅÅÅ extremt :P

Hittills inga presenter att berätta om.. Eller jo, har ju valt det mesta själv men inte "fått" dem än så jag väntar.. Eller jo.. Fick ett jättefint förklade av faster Dorthy förra veckan. Det var farmor som hade sytt det, troligen det sista hon sytt vilket gör det ÄNNU mer speciellt..

Tja.. Nu tänkte jag ju jobba lite. Franska prov idag (kanske.. hmm vill ställa in) och sedan "kalas" ikväll med tårta nummer två. Mamma ville så klart också göra en tårta så det blev "bara" två för min räkning..
Aja :)

Kan ju också tillägga att länken till presentlistan fungerar igen och den är uppdaterad nu :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men gu va duktig du e jänta! Enormt fina tåror!!!
Asså skratta inte nu...men va e sockerpasta?! Borde ja veta d eftersom ja jobbar på matbutik?! ;P längtas till ikväll! pussen

Anonym sa...

Asså TACK för den ENORMT goda och fina tårtan vi fick äta av ikväll! Den va superb! ;P
Man våga ju inte ta av den för den va så fin...tänk va du kan lilla gumman! =)
Lycka till på jobbet imorn!
Vi hörs! puss

Anonym sa...

Mmmm... vilka tårtor så goda! Jag har smakat! Du är nog den mest ambitiöse person som går omkring i ett par skor under detta århundrade. Allt fixar du. Kraaamis o tack för igår! moster