måndag 14 juli 2008

3,5 vecka!

Inser att mina inlägg bara blir längre och längre här ;) Denna veckan har verkligen varit en pers... Är så sjukt less, trött och sliten... Trivs inte alls just nu :( Och denna vecka när jag varit utan både Henrik och familj har det varit extra tufft :( Har pysslat mycket.. Fixat tryck på blockljusen, slutgiltiga vigselprogram, dukar och diverse småplock. I torsdags kom mina "änglar" Therese och Sunok och hjälpte mig pyssla. Vi har fixat till chokladen (mums) och pärlor som vi ska ha på glasen. TUSEN TACK! Ni anar inte vad det betyder att få lite hjälp med allt eländans pyssel! Börjar tröttna ;) Gjorde bort mig lite.. *harkel* Vi pratade om min kusin Tobias. Och hans tjejsmak (unga trådsmala modeller typ yngre än mig)... Så sa jag men Sunok skulle inte du sitta bredvid han då? Och det lät som värsta elaka kommentaren :( Menade bara att hon kunde visa honom att man kan vara helt underbar fast man är 20+ men det lät så hemskt elakt kom jag på sen.. Förlåt :(

I lördags åkte jag och Toni och hämtade "åbäket" (bussen) i Debbies stuga... Den stora gröna bussen! Tusen tack Toni! Igår kom Debbie och jag mötte henne i Gävle.. Vi körde lite vilse och Debbie kommer med följande kommentar "Men här känner jag igen mig. Den där skylten har jag sett förut". Till saken hör att det var en konsertaffisch som stan var full av så litar inte riktigt på hennes directions ;) Vi åkte till Ikea.. Den damen är inte snabb.. Vi var vid sängavdelningen i säkert en timme *snark*... Sen hästaffär. Hon letade ridbyxor men de enda 36or hon hittade var för stora så hon kollade på barnavdelningen och håller upp ett par byxor där och säger: Men de här ser ju också för stora ut! Haha.. Hon är så späd! :) Men otroligt go! Sen sprang vi på hm, kappahl m.m. kom hem för sent.. :P Men när jag körde detta monster hem (ni som vet att jag inte gillar att köra bil gissa då vad jag gillar att köra minibuss...) så helt plötsligt reser sig Debbie och börjar springa runt bak i bilen.. Hon letar efter "munstycket" till radion. När hon letar så hittar hon ett par byxor hon köpte förra gången hon kommer hem och utbrister NEJ.. Då har hon igår köpt precis samma byxa i samma storlek och samma färg som hon köpte för typ 2 månader sen! Oanvända.. Hon måste gilla den byxan :) Till slut ringer hon pappa och frågar vart CDgrejen är.. Gissa vart! Hans skrivbordslåda på Trosgnistan!! Ibland funderar man ju ;)

I torsdags kom mitt dykcert!! Min första officiella handling i namnet "Maria Herza". På vår dörr står det även M & H Herza :) Hoppas på tapetsering denna vecka nu!!! :)

Idag ska jag träffa Henke!! längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! no hard feelings mijja! Förutom att jag inte alls passa in på den beskrivningen som du gav för hans brudsmak så tog ja inte åt mig alls...ja tror inte ens ja fatta va som skulle kunna va så taskigt?! ;P
Ibland äre bra å korkad =)
Självklart vi hjälper dig gumman! anything for you!
hör av dig om du behöver mer hjälp! me like pyssla ;P
puss

Mijja&Henke sa...

Jag kommer nog behöva hjälp med servettvikning! Vad sägs om söndag kväll? :-P