onsdag 9 juli 2008

EN månad kvar!!

Ja.. I helgen var jag alltså i Norge. När jag kom hem ifrån Henrik förra torsdagen var jag så fruktansvärt trött att jag bara grät. Försökte packa min väska och göra mig i ordning medan jag egentligen bara ville sova...

Men jag kom iväg. Som tur var köpte jag en bok på Arlanda. Den hette Tusen strålande solar och handlade om två kvinnor i Afganistan. Åh va bra den var! Den blev min räddning den helgen. Jag flög över och kom fram vid lunchtid. Kom till en lägenhet där jag var ensam i princip hela dagen. Åkte och köpte frukt som vi skulle ha till gästerna efter vigseln. Annars var jag hemma i lägenheten. Kvällen var det grillfest för tillresande gäster. Träffade något bekant ansikte iaf.

Dagen efter så gick bruden upp tidigt (det var den lägenheten jag sov i) medan jag sov lite längre. Gick ut och sprang, gjorde mig i ordning medan de fixade hår och smink. Hon blev så fin!!! Åkte till festplatsen. En jättestor park utanför Stavanger och kom till en liten damm. Där hade de på amerikanskt vis ställt ut stolar, en scen och så. Jättefint. Vi skar upp frukten som skulle serveras efteråt och folket började sakta strömma på. Till slut kommer bilen med bruden och hon tågar fram. Givetvis glömde jag ställa mig upp.. Kom på det i efterhand. Satt på en bänk och tänkte bara att jag inte ville skymma sikten för någon av massan bakom mig. Vigseln var rekordkort men väldigt fin! Efter vigseln skulle de fotas så efter 4 timmar kom middagen. Fint dukat och en bra lokal. Tänk bara en månad kvar för oss! IDAG! Få tal, inget spex men ändå en fin fest. Hamnade med trevliga människor tur det! Det bjöds på sparrissoppa (godaste soppa jag ätit), renstek och hallon med björnbär. Sedan tårta. :) Hade en bröllopstårta och sedan tårtbuffe. Hittade en så SJUKT god chokladtårta jag inte kunde sluta äta på :P

De hade brudvals.. I 20 sekunder sedan blev det ett underbart dansmedley som snarare var en teaterföreställning än en brudvals. Ska försöka lägga ut ett klipp!

Dagen efter var jag i lägenheten. Läste.. Försökte gå ut och gå till affären som var stängd.. Hem läste... Försökte städa upp lite tills brudparet skulle komma hem. De kom och jag åkte hem igen.. Helt sjukt.. När jag var där så blev det bara naturligt för mig att prata den där konstiga norska dialekten. Det kändes SÅÅ fel att prata svenska. Så det vara bara svänga om språk ju längre kvällen gick. Fick fel satsmelodi ibland men so what :)

Den här veckan är Henrik och familjen i Småland. Känner mig helt vissen utan dom :( Jättetråkigt! Ensamt och trist.. :( Som ni märker är jag lite deppig :P Jag vill också ha semester och vara i Småland!!! Men men.. Får försöka bröllopspyssla nu så får jag förhoppningsvis min semester sista veckan.. Behöver det nog mer då..

Ikväll ska jag träffa en gammal klasskompis. Blir roligt :) Ska försöka pyssla lite sen också.. Sov så dåligt i natt så det blir loppekassen tidigt ikväll.. Sedan imorrn ska jag och Sunok pyssla. Hoppas Therese tittar in också :) Så.. NU vet ni allt vad som hänt på slutet :)






Inga kommentarer: