tisdag 29 juli 2008

11 dagar..

Ja :) Nu är det slutspurt.. En del kvar att göra men känslan av att allt faller på plats känns bra.. Dock är varje dag coh varje kväll innan bröllopet uppbokat med något som måste göras så allt hinns med.. 11 dagar är ingenting! Och om två veckor vaknar vi upp i vår svit på bröllopsresan! :)

Helgen var UNDERBAR!! I lördags var jag, Henrik, Jonas och Richard på Fagernäs. Tanken var att vi skulle vindsurfa men det var HELT vindstilla.. Men roligt var det och lite teknik lärde jag mig allt. SÅ skönt med en lugn helg, nästan helt bröllopsplaneringsfri! Namnplaceringarna blev gjorda och förrätten blev bestämd resten av helgen var SOFTA! :) På lördag kväll åkte jag och Henrik ut till Carin och Görans stuga och åkte ut med deras båt i solnedgången. Var SÅÅÅ romantiskt och Henrik blev alldeles lyrisk.. Inte sett han så betagen av romantik förut :) Söndagen var vi i kyrkan sen åkte vi åter igen till Carin & Görans stuga. Skulle åka ring och vattenskidor men för mig blev det flopp. Hade i ringen på mig en flytväst vars spänne slog i tänderna i varje gupp.. Vore inte roligt att slå av en framtand här innan bröllopet! Plus att jag satt lite fel så jag flög som en vante (har fortfarnade ont lite varstans) och i varje gupp fick jag en riktig snärt i baken... Med bättre flytväst och att jag sätter mig bättre tror jag dock att det ska bli väldigt roligt nästa gång :-) Vattenskidorna gick inte så bra.. Istället för att komma upp på skidorna blev jag konstant nerdragen under vattenytan och det var inte så trevligt. Blir SÅÅÅ sur att jag aldrig klarar att ställa mig på skidorna. Ser ju så roligt ut!!! Henrik klarade på första försöket :(

Igår blev halva vår lägenhet tapetserad. Blev inte riktigt som jag tänkte mig men hoppas det blir bättre när det torkar lite. Var fortfarande blött när vi kom dit.. Så idag är det nog klart så vi kan börja flytta in!!! :)

Igår på grillnatta skickade pappa ut mig med en gedigen lista på tekniksaker som skulle köpas... Själv blev det bara 2 fina glas till oss att ha på bröllopet :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det närmar sig dagen D!! =) Underbart! Tänk att all väntan och förberedelse snart är till ända och ni får uppleva den bästa dagen i era liv tillsammans! Fru Herza...;p

Mijja&Henke sa...

Ja tänk :-) Visst är det underbart! LÄNGTAR så nu!