måndag 11 augusti 2008

GIFTA!

Ja.. Som ni märkte var förra veckan minst sagt hektiskt så jag hann inte uppdatera... I onsdags tog de mig mycket motvilligt på möhippa. Hade äntligen slappnat av för jag trodde folk var humana nog att förstå hur mycket vi hade sista veckan men icke.. Trots att jag påtalat dxet åtskilligt ;) Närjag samlat mig lite så åkte vi och bowlade, åt, var på stan och kvällen avslutades med mys, mat, sing star och så... Mysigt...
Sedan ralmade ju syskon efter syskon in och som tur var fick vi en del hjälp. Men tärnan som kom på torsdagkväll jobbade so ett djur hela fredagen och vte inte vad jag skulle gjort utan henne! Helt otrolig människa. Hade det minst sagt stressigt i fredags då fyllningen till tårtbakelserna SKAR sig. 15 klite chokladmousse.. Det blev droppen som fick bägaren och flöda över och apatiskt och uttröttad blev jag handlingsförlamad och tårarna bara rann. Vi fick festlokalen på kvällen och är alldeles rörd över hur många som var där för att hjälpa oss!!
Hur som helst, i lördags vaknade jag efter någon timmes sömn (de två dygnen inann bröllopet hade jag sovit 9 timmar totalt)... Var till frisören som till slut fick iordningen en fantastisk frisyr jag älskade och mina krona var SÅÅÅÅ vacker! Förmiddagen gick ganska fort, Therese kom och sminkade och vi åkte för fotning. Vilket blev stessigt ;) Men till slut kom vi till kyrkan och de svarta molnen från morgonen var borta och solen sken! Vigseln gick SÅÅ bra bortsett från vigselförrättarens mikrofon men det var bara roligt att han glömde ta på den ;) Kyrkan var full och solen sken på oss på kyrktrappan. Det blev många tårar och en underbar vigsel som gick så fort! Tack Sunok & Elinor & Urban & Toni & Tobias och er andra för era insatser under vår vigsel. Ett ps är att vi glömde ge henrik ringen (hade den på vid fotningen) så de blev lite kaos. Plus att fotografens batterier till blixten tog slut så vi fick åka å handla mitt i att vi skulle till kyrkan ;)
Sedan åkte vi kyrkroddbåt över och det var verkligen en höjdpunkte. Perfekt väder -svettades INTE en droppe på hela dagen! Det fläktade skönt och Gunnars fiolspelande var så vackert!
Sedan kom festen som var rolig på allt sätt. Värdarna var exemplariska och många gäster gjorde saker. SÅÅ kul att man har sån familj och såna vänner! TACK! Vi är så rörda och tacksamma. Även ett tack för alla presenter! Vi har inte öppnat presenterna, vi har haft så fullt upp så vi tar det efter resan men vi är rörda när vi ser mängden! Helt ofattbart!
För mig var ett av dagens mest skälvande ögonblick när jag i slutet skulle sjunga en sång till Henrik. Har aldrig skakat så mycket i hela mitt liv. Inte för att jag är speciellt musikalisk men när jag övat har jag iaf spelat rätt och sjungit någorlunda rent men jag skakade som ett asplöv och det lät inte vackert. Henrik bara gapade och förstår fortfarande inte. Han har ALDRIG hört mig sjunga!! Det var ett stort steg för mig :) Han sjöng en underbar sång till mig också :)
Nu åker vi till Thailand om en timme så jag måste packa! Men en UNDERBAR dag var det! Lägger in lite bilder så ni får se. Har snott dem från Facebook och det är Linus Mattson som tagit dem. Hoppas det är ok Linus men har inga andra bilder jag kan lägga ut än!
Ett stort tack till alla som hjälpt oss! Utan er hade denna dag inte blivit så underbar som den var!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Båda ni två e ju helt underbara!
Inte många som skulle göra en sån sak som att sjunga inför nästan 100 pers å ge sin kärleksförklaring till sin älskade! JA blir så STOLT över dig mijja! ;P
Du klådde ju ALLA på Singstar!
Å Henke...vilken stjärna på att skriva fina texter! Du e ju helt otrolig! TACK för att jag fick förmånen att medverka på ert bröllop! Ni va vackra som få! Se nu till att vila upp er ordentligt! å kom hem välbehållna från Thailand! ;P
Kram

Anonym sa...

Hejsan Maria,Jag hoppas att du sjunger även vanlkiga låtar..Kul till personal fest...blivande Lucia på Ecolog...ha det bra i Thailand och vi ses på jobbet sen..saknar dig här.. friska fläkten..Katta

Anonym sa...

Som en prinsessa Maria - Åh, så vackert!
Hoppas ni får underbaraste bröllopsresan. Lycka till!

Kramar Anna